Bygg din egen hjemmeside på null komma nix.

Har akkurat publisert min hjemmeside med både nettbasert og smartphonevennlig versjon. Og best av alt- jeg har gjort alt design og redigering selv. Jeg er jo ingen programmererwizzard, så hvordan klarte jeg det tenker du kanskje? WIX.

Wix er et brukervennlig system som lar deg redigere, legge til, trekke fra, endre farge, endre stil- you name it ut i fra deres maler. Det er genialt om du har en dæsj designsans fra før, for da tilpasser du det akkurat som du vil: No code knowledge needed. Det er rimelig stas. OG! Du kan redigere i html5.

Jeg har betalt for en side uten reklame siden den står på firmaet mitt, men om man bare  trenger en base for en digital portfolio, eller om du vil lage en fashonabel matblogg,  er basisversjonen helt ok. Og med premium får du også muligheten til å lage en smartphonevennlig versjon også, noe jeg synes var helt genialt. Og igjen, brukervennligheten for redigering er brilliant.

Det eneste jeg har å utsette på Wix er at om man ønsker å embedde en blogg fra f.eks wordpress, så må man bruke flash, og det er er litt bæsj siden man da ikke får se innholdet på ipad eller iphone. Har også hatt noen erfaringer med at enkelte grafiske elementer på siden blir til firkanter, i stedet for å være runde og fine, slik de skal være. Det har kun skjedd når jeg bruker maskiner (dell) med dårlig bredbank. Ellers enn det, no problemo 🙂

Prøv ut og lek med wixdesignet selv ved å klikke:  her.

Legg igjen en kommentar

