Electrolux tenker miljø- på en ny måte!

Jeg blir forrige jul stilt til veggs for at jeg skulle bevege meg inn i reklamebransjen.
For å gå inn i en bransje der det eneste målet er å få folk til å konsumere, øke forbruket og også øke forbruket av ting man egentlig ikke trenger, var både dumt og uansvarlig av meg. Det gjorde sterkt inntrykk og jeg ble ærlig talt fornærmet.

Saken er den at når jeg har skrevet mine karrieremål både for ett år, fem år og femten år, så er verdiene for å oppnå dem de samme: Skape løsninger med mening.
Jeg ønsker å ikke skape reklame, men løsninger for konsumenten. Og de må være både fordelsaktige for konsumenten og miljøet.
Når man ser på løsningene fra Ecodrive (Fiat) og Nike+ så er har bransjen gått fra det den vanlige mann vil se karaktisere som madmenprofiler til oppfinnere!

Videre som eksempel på dette synes jeg Electrolux har gjort en strålende løsning når de har tatt tak i problemet med forsøpling av havet og laget et konsept som både skaper oppmerksomhet rundt problemet , såvel som et en produkt med godt design. I stedet for å lage en stor printkampanje, eller tv-innslag, har de tatt tak i et reelt problem og bidratt på en positiv måte. Og det har styrket Electrolux som et ansvarlig og miljøbevisst merke.

Kreativtet gir mulighet til å skape. Skapekraft er den nye «reklamen».

Reklamer

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut /  Endre )

Google+-bilde

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut /  Endre )

Twitter-bilde

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut /  Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut /  Endre )

Kobler til %s